فناوری های نوین در صنعت حمل و نقل
صنعت حمل و نقل با نفوذ همزمان فناوری های نوین در صنعت حمل و نقل مانند تلفن هوشمند اینترنت همراه و GPS و ظهور و بلوغ واسطه های الکترونیکی دستخوش انقلاب و دگرگونی شده است.
اهمیت این نفوذ باعث ایجاد شاخه ای در صنعت حمل و نقل برای جذب خریداران از طریق اینترنت گردیده است.
از جمله کسب و کار های موفق اینترنتی که می توان از آنها نام برد انواع تاکسی های اینترنتی, پیک های اینترنتی, ترانزیت اینترنتی, سریس مدارس اینترنتی, سامانه های هوشمند مدارس و … می باشد.
استفاده از این نفوذ و همگرایی تکنولوژیکی توسط چندین کسب و کار در دنیا به مرحله اجرا رسیده است.
اوبر یکی از فناوری های نوین در صنعت حمل و نقل
از موفق تریرن آنان شرکت تاکسی اینترنتی Uber می باشد که صنعت تاکسیرانی را متحول نمود.
این شرکت در سال 2009 در آمریکا تاسیس شد و ارزش کنونی آن بالغ بر 51 میلیارد دلار است که از ارزش شرکت های جنرال موتورز و فورد نیز پیشی گرفته است.
Uber یک اپلیکیشن موبایل است که به افراد کمک می کند تنها با یک کلیک تاکسی اینرنتی و راننده ای را به خدمت بگیرند.
این سرویس باعث کاهش 50% هزینه استفاده از تاکسی و کاهش چشمگیر تردد خالی تاکسی ها در خیابان ها شده است.

یوشیپ یکی دیگر از فناوری های نوین در صنعت حمل و نقل
کسب و کار دیگر Uship است که بر حمل بارهای مشتریان با بار بزرگتر از یک بسته پستی تمرکز دارد و سرویس حمل کالای کارآمد تر و مقرون به صرفه تر را ارائه می دهد.
یوشیپ کامیون و یا انبار ندارد.
بلکه یک بازار گاه آنلاین است که مشتریان بارهای خود را در آن ثبت می کنند و شرکت های حمل و نقلی که ظرفیت خالی دارند یا کامیونی که سفر مشابه دارد پیشنهاد قیمت می دهد.
شرکت های حمل و نقل از پر شدن ظرفیت حمل خود بهره برده و مشتریان نیز از کاهش 50% تا 60% هزینه حمل ناشی از فرآیند رقابت (مناقصه) سود می برند.
یوشیپ نیز از کارمزد معاملات موفق انجام شده در آمد کسب می کند.
